• duzo_dzieci.png
  • dzieci_rysuja_nogami.png
  • dzieci_w_czapkach.png
  • dzieci_w_fartuszkach.png
  • dzieci_z_cymbalkami.png
  • jaselka.png
  • modlitwa_i_kosciol.png
  • posilek.png
  • stroj_cieszynski.png

 

Tablica interaktywna jako element edukacyjny jest ciekawym DODATKIEM, wprowadzającym element nowoczesności do pracy z dziećmi – nowoczesności, z którą i tak nieuchronnie dzieci stykają się w codziennym życiu. Dlaczego by więc miało jej zabraknąć w przedszkolu? Byłoby to niespójne z realnym światem.

Najważniejszą z zalet korzystania ze sprzętu multimedialnego jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci. Co ważne – dzieci same mogą określać ZWIĄZKI PRZYCZYNOWO-SKUTKOWE. Rozwija się ich SPOSTRZEGAWCZOŚĆ i LOGICZNE MYŚLENIE, kształtuje POMYSŁOWOŚĆ i WYOBRAŹNIA. Dziecko ćwiczy PAMIĘĆ i KONCENTRACJĘ.

Korzystając z zasobów programów multimedialnych możemy wspierać rozwój umiejętności matematycznych dzieci, kształtować zdolności rozróżniania kolorów, kształtów, liczb, wielkości i kierunków.

Praca, a raczej zabawa z tablicą, rozwija percepcję wzrokowo-słuchową dzieci. Pozwala im samodzielnie rozwiązywać zadania z natychmiastową oceną np. w postaci dźwiękowej. Tablica wspomaga aktywność wzrokowo-ruchową poprzez trening manualny, polegający np. na rysowaniu kształtów, czy wypełnianiu ich kolorami i wzorami. Ponadto tablica ułatwia kształtowanie napięcia mięśniowego poprzez odpowiednie dociskanie pisaka.

Interaktywność absorbuje dziecko, angażuje jego zmysły – wzrok, dotyk, słuch. Rozwija umiejętność wykonywania złożonych poleceń, co z kolei aktywizuje myślenie abstrakcyjne.