• duzo_dzieci.png
  • dzieci_rysuja_nogami.png
  • dzieci_w_czapkach.png
  • dzieci_w_fartuszkach.png
  • dzieci_z_cymbalkami.png
  • jaselka.png
  • modlitwa_i_kosciol.png
  • posilek.png
  • stroj_cieszynski.png

 

Zajęcia mają na celu stworzenie dziecku warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez aktywny kontakt z muzyką.

Uczestniczenie w działaniach muzycznych niesie wiele korzyści. Poza kształceniem zdolności muzycznych, doskonaleniem aparatu ruchu i mowy, następuje u dzieci budowanie pozytywnej samooceny, wzrost pewności siebie i wzajemnego zaufania. Kontakt muzyką wpływa więc pozytywnie na kształtowanie sfery fizycznej, intelektualnej, ale też – co niezwykle ważne – emocjonalnej, komunikacyjnej i społecznej.
 

Treść programu opiera się na formach aktywności muzycznej, takich jak:

  • ruch przy muzyce – u dzieci nadpobudliwych zaspokaja potrzebę bycia aktywnym, aktywizuje dzieci nieśmiałe, wzmacnia koordynację ruchową
  • gra na instrumentach – uczy współdziałania w zespole, pomaga zdefiniować znaczenie własnej roli w grupie
  • śpiew – kształtuje intonację, stymuluje mowę i usprawnia wymowę
  • improwizacja – rozwija wyobraźnię, daje możliwość indywidualnej wypowiedzi i zrozumienie, czym jest autoekspresja
     

Celem zajęć jest:

  • rozwijanie podstawowych zdolności muzycznych takich jak: słuch wysokościowy, intonacja w śpiewie, poczucie rytmu i tempa, rozróżnianie rejestrów dźwięku, kształcenie poczucia dynamiki i podstawowych rodzajów artykulacji
  • uwrażliwienie na podstawowe wartości rytmiczne nut i pauz
  • kształcenie dyspozycji manualnych i ruchowych
  • rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej
  • rozwijanie świadomości struktury formalnej zawartej w prostych utworach
  • doskonalenie koordynacji ruchowej i umiejętności przestrzennego planowania ruchu
  • kształtowanie szybkiej orientacji, koncentracji uwagi, sprawniejszego myślenia i analizy słuchowej
  • podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej i rozwoju motoryki
     

Zajęcia te nie są nastawione na osiągnięcie efektów w aspekcie wyłącznie muzycznym lecz ich zadaniem jest wykorzystanie muzyki w celu wywołania pozytywnych zmian w psychicznym, fizycznym i społecznym funkcjonowaniu dziecka.