
Projekt realizowany jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny +)
Priorytet: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji
Działanie: FESL.06.01 – Edukacja przedszkolna
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie dzięki realizacji zajęć dodatkowych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów oraz rozwijających kompetencje kluczowe, a także podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry przedszkola dzięki szkoleniom i studiom podyplomowym na podstawie problemów zidentyfikowanych w przeprowadzonej diagnozie.
Grupa docelowa to dzieci uczęszczające do Przedszkola Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie: 40 dzieci (17K,23M) z Cieszyna i okolic (woj. śląskie), które wezmą udział w zaplanowanych zajęciach dodatkowych oraz 6 nauczycielek (6K).
Projekt realizowany będzie od 1 sierpnia 2024 do 31 lipca 2026.
W ramach projektu realizowane będą dwa zadania:
1/ Wsparcie edukacji przedszkolnej poprzez organizację zajęć dodatkowych wraz z doposażeniem
W ramach tego zadania przewidziano następujące zajęcia:
Socjoterapia: zajęcia terapeutyczne
Sprawność manualna: zajęcia terapeutyczne
Terapia pedagogiczna: zajęcia terapeutyczne
Poprawnie mówimy: zajęcia terapeutyczne
Dogoterapia: zajęcia terapeutyczne
Joga dla dzieci: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Muzykoterapia: zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Kodowanie: zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe, z wykorzystaniem ICT
Terapia plastyczna: zajęcia terapeutyczne
Psychoterapia: zajęcia terapeutyczne
Bajkoterapia: zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne
Hortiterapia: zajęcia kształtujące świadomość ekologiczną
Spotkania z Photonem i Ozobotem: zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe, z wykorzystaniem ICT
Zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej
Zajęcia kształtujące postawy prozdrowotne
Zaplanowano również organizację festynu podsumowującego działania projektu oraz integrującego dzieci z różnych grup wiekowych w PTE oraz organizację wycieczek w ramach zajęć z preorientacji zawodowej i kształtujących postawy prozdrowotne.
W ramach zadania zaplanowano zakupy sprzętu i pomocy dydaktycznych, m.in.: zakup magicznej ściany i podłogi wraz z pakietami do zajęć terapeutycznych, mat do jogi, instrumentów do muzykoterapii, klocków do zajęć z kodowania, materiałów plastycznych, książek do Bajkoterapii, narzędzi ogrodniczych, nasion i krzewów do zajęć z Hortiterapii, robotów typu Ozobot. Zaplanowano wykonanie labiryntu w wierzby oraz ścieżki sensorycznej.
Zaplanowano również zakup schodołazu gąsienicowego w celi likwidacji barier architektonicznych w przedszkolu.
2/ Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji nauczycieli przedszkola
W ramach tego zadania przewidziano studia podyplomowe:
Oligofrenopedagogika
Pedagogika korekcyjna z integracją sensoryczną
oraz szkolenia:
SMYKO – MULTISENSORYKA®: szkolenie certyfikacyjne I stopnia
Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych– podejście interdyscyplinarne
Mobbing i dyskryminacja w szkole/placówce oświatowej – rozpoznanie i przeciwdziałanie
Efektem realizacji projektu będą następujące wskaźniki:
Wskaźniki produktu:
Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej 40 (17K, 23M)
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 6 (6K)
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami 1
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem 40 (17K, 23M)
Wskaźniki rezultatu:
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 6 (6K)
#Fundusze UE #Fundusze Europejskie
Wartość projektu: 621 037,75 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 527 882,08 zł
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
Regulamin do pobrania w formacie pdf.