Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Przedszkolaki w krainie marzeń”

FESL.06.01-IZ.01-0113/23

ROZDZIAŁ I
Definicje
§ 1


     Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:

  1. Projekt – rozumie się przez to projekt „Przedszkolaki w krainie marzeń”, realizowany przez Towarzystwo Ewangelickie im. ks. Franciszka Michejdy w Przedszkolu Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie Plac Kościelny 1 współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+), Priorytet FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla Edukacji, Działanie FESL.06.01-Edukacja przedszkolna.
  2. Uczestnik projektu – rozumie się przez to dziecko/nauczycielkę Przedszkola Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie, które/która zostało/została zakwalifikowane/zakwalifikowana do uczestnictwa w projekcie.

ROZDZIAŁ II
Informacje o projekcie
§ 2

  1. Projekt „Przedszkolaki w krainie marzeń” realizowany i współfinansowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+), Priorytet FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla Edukacji, Działanie FESL.06.01-Edukacja przedszkolna.
  2. Biuro Projektu: mieści się w Przedszkolu Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie Plac Kościelny 1, tel. 33 852 11 41; w czasie rekrutacji czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00-16.00.
  3. Realizacja projektu trwa w okresie od 1 sierpnia 2024 roku do 31 lipca 2026 roku.
  4. Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie dzięki realizacji zajęć dodatkowych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów oraz rozwijających kompetencje kluczowe, a także podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry przedszkola dzięki szkoleniom i studiom podyplomowym na podstawie problemów zidentyfikowanych w przeprowadzonej diagnozie.
  5. Grupa docelowa to dzieci uczęszczające do Przedszkola Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie: 40 dzieci (17K,23M) z Cieszyna i okolic (woj. śląskie), które wezmą udział w zaplanowanych zajęciach dodatkowych oraz 6 nauczycielek (6K).

ROZDZIAŁ III
Postanowienia ogólne
§ 3

  1. Regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa w projekcie „Przedszkolaki w krainie marzeń”.
  2. Rekrutacja zostanie przeprowadzona w sposób zapewniający równy dostęp kobietom
    i mężczyznom do oferowanego wsparcia.
  3. Za przeprowadzenie rekrutacji odpowiedzialna jest Dyrektorka Przedszkola.

ROZDZIAŁ IV
Rekrutacja uczestników projektu – dzieci
§ 4

  1. Rekrutacja prowadzona będzie od 15 sierpnia do 30 września 2024 roku.
  2. Komisja rekrutacyjna może zdecydować o wydłużeniu rekrutacji jeżeli w terminie określonym w ust. 1 do udziału w projekcie nie zgłosi się ilość uczestników przyjęta we wniosku o dofinansowanie dla Zadania 1.
  3. Rekrutacja prowadzona będzie w formie tradycyjnej i będzie polegała na złożeniu kompletu oryginalnej dokumentacji w Biurze Projektu w PTE w Cieszynie (czynne w czasie rekrutacji od 8.00 do 16.00) lub w formie elektronicznej i będzie polegała na złożeniu kompletu dokumentacji na adres: k.nowak@spte.te.pl
  4. Do udziału w projekcie uprawnione są dzieci, których rodzice/opiekunowie prawni zgłosili chęć uczestnictwa w projekcie i uczęszczają do Przedszkola Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie.
  5. W przypadku większej ilości zgłoszeń zostanie sporządzona lista rezerwowa.

§ 5

Procedura rekrutacyjna składa się z następujących czynności:

  1. Zgłoszenia rodziców/opiekunów prawnych zainteresowanych uczestnictwem dzieci
    w projekcie – wypełnienie deklaracji-zgody na udział w projekcie oraz oświadczenia
    o kwalifikowalności. Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi.
  2. Sprawdzenie dokumentacji pod względem formalnym: wiek dziecka, miejsce zamieszkania.
  3. Kwalifikacja uczestników/uczestniczek na podstawie opinii nauczycielek/cieli do właściwej grupy zajęciowej.
  4. Stworzenie przez Dyrektorkę Przedszkola list uczestników/uczestniczek na poszczególne zajęcia zgodnie ze zdiagnozowaną potrzebą wsparcia.
  5. W przypadku identycznej ilości punktów uzyskanej przez dzieci Dyrektorka przedszkola odpowiedzialna za przeprowadzenie rekrutacji w porozumieniu z nauczycielkami przygotowującymi opinię dla dziecka dokona przydziału do grup tak, aby każde dziecko ze stwierdzonym deficytem uczestniczyło w przynajmniej jednych zajęciach.
  6. Jedno dziecko będzie uczestniczyło maksimum w 5 zajęciach
  7. Dyrektorka Przedszkola może zadecydować o zwiększeniu liczby uczestników projektu.
  8. W przypadku większej ilości zgłoszeń zostanie sporządzona lista rezerwowa.
  9. Rekrutację uczestników uznaje się za zakończoną w momencie zatwierdzenia przez Dyrektorkę Przedszkola listy uczestników projektu.
  10. Wolne miejsca w projekcie zostaną uzupełnione w kolejnym roku szkolnym tj. 2025/2026 w okresie od 1 do 30 września 2025 roku.

ROZDZIAŁ V
Rekrutacja uczestników projektu – nauczycielki

§ 6

  1. Rekrutacja prowadzona będzie od 1 do 30 września 2024 roku.
  2. Do udziału w projekcie uprawnione są nauczycielki Przedszkola Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie, które zgłosiły chęć uczestnictwa w projekcie.

§ 7

Procedura rekrutacyjna składa się z następujących czynności:

  1. wypełnienie wstępnej deklaracji uczestnictwa w projekcie,
  2. dostarczenie zaświadczenia o zatrudnieniu w PTE,
  3. wypełnienie testu, który będzie oceniał wiedzę i umiejętności w zakresie planowanego szkolenia w skali od 1 do 10 pkt, gdzie 1 pkt oznacza niewielkie umiejętności, a 10 pkt wysokie; do szkoleń/studiów podyplomowych zostaną zakwalifikowane nauczycielki, które osiągną najniższą punktację,
  4. stworzenie przez Komisję rekrutacyjną listy nauczycielek na zaplanowane w projekcie szkolenia/studia podyplomowe,
  5. stworzenie listy rezerwowej nauczycielek, które nie zostały zakwalifikowane na szkolenia/studia podyplomowe z powodu braku miejsc,
  6. podpisanie Umowy uczestnictwa w projekcie z nauczycielkami zakwalifikowanymi do udziału w projekcie.

ROZDZIAŁ VI
Uczestnictwo w zajęciach/szkoleniach/studiach podyplomowych
§ 8

  1. Uczestnik/czka projektu jest zobowiązany/a do regularnego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach/szkoleniach/studiach podyplomowych.
  2. Obecność na zajęciach/szkoleniach/studiach podyplomowych jest obowiązkowa.
  3. Usprawiedliwione będą nieobecności spowodowane chorobą, nagłymi wypadkami losowymi i innymi uzasadnionymi przypadkami.
  4. Uczestnik/czka (rodzic/opiekun prawny dziecka) ma obowiązek niezwłocznie poinformować o przyczynach nieobecności na zajęciach/szkoleniach/studiach podyplomowych.
  5. Udział w Projekcie kończy się w przypadku:

a) zakończenia realizacji projektu,
b) zakończenia przez dziecko uczestnictwa w zajęciach,

c)zakończenia przez nauczycielkę uczestnictwa w szkoleniu/studiach podyplomowych,
d) skreślenia uczestnika/uczestniczki projektu z listy.

  • Skreślenia dziecka z listy uczestników projektu dokonuje się w przypadku:

a) gdy jego zachowanie będzie stwarzało zagrożenie dla innych, a także będzie naruszało ich godność osobistą i wyczerpane zostały wszelkie oddziaływania wychowawcze,

b) na wniosek uczestnika/czki (rodzica/opiekuna prawnego),

c) jeśli nie uczestniczy w zajęciach ponad 14 dni kalendarzowych i jego nieobecność nie została usprawiedliwiona przez rodzica/opiekuna prawnego.

  1. Skreślenia nauczycielki z listy uczestników projektu dokonuje się
    w przypadku:

a) na wniosek uczestniczki projektu,

b) zakończenia zatrudnienia w Przedszkolu Towarzystwa Ewangelickiego
w Cieszynie.

ROZDZIAŁ VII
Uprawnienia i obowiązki uczestników
§ 9

  1. Uczestnik/czka projektu jest uprawniony/a do:

a) nieodpłatnego udziału w oferowanych w ramach projektu zajęciach/szkoleniach/studiów podyplomowych,

b) korzystania z pomocy i materiałów dydaktycznych zakupionych w ramach projektu.

  1. Uczestnik/czka projektu jest zobowiązany/a do:

a) przestrzegania Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie,

b) systematycznego uczestniczenia w zajęciach/szkoleniach/studiach podyplomowych,

c) przestrzegania punktualności,

d) uczestnik/czka (rodzice/opiekunowie prawni) zobowiązani są do udzielania wszelkich informacji związanych z uczestnictwem w projekcie Instytucjom zewnętrznym zaangażowanym w realizację Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+).

ROZDZIAŁ VIII
Zasady monitoringu
§ 8

  1. Uczestnicy/uczestniczki projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji zgodnie z wytycznymi i zapisami zawartymi we wniosku o dofinansowanie.
  2. Uczestniczki/rodzice/opiekunowie prawni uczestników/uczestniczek projektu zobowiązani są do udzielania informacji osobom upoważnionym do przeprowadzenia kontroli projektu.

ROZDZIAŁ IX
Postanowienia końcowe
§ 9

  1. Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji projektu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się wytyczne krajowe i regionalne oraz zapisy zawarte we wniosku o dofinansowanie.
  3. Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego Regulaminu należy przekazywać do Koordynatora Projektu.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
  5. Treść Regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu.
Scroll to Top
Skip to content